Pages

aku nak kerje.....

Aduyai...lambat la nak posting nih.....Cepat la posting wes.....tak best menganggur nih.....sekarang ni aku hanya mikirin nak kerje jer....nak cari duit yang banyak...waaaaa..lambatnya nak dapat pegang duit banyak..nak beli itu ini....lambat lagi ker wes...nak beli persona ah., warna putih lawa...hahahaha....besar sket..myvi kecik.....huhuhuhu....

Part time tuisyen ni brapa la sngt gajinya....nama dah part time..stakat 2 jam sehari....waktu lain amat membosankan...tengok tv..men game..online...skrg ngah gila main turtle odyssey2....lain2 kerje, wat analisis soalan percubaan spm 2009 dari setiap negeri..setakat ni yang ada Kelantan, Pahang, Terengganu, Perlis, Kedah, Johor, Melaka dan Sabah serta SBP....only Kimia and Biology sahaja aku wat...kalo soalan subjek laen tak der la analisis...coz aku tak minat subjek lain coz aku bukan subjek2 itu...only Kimia n Biology sahaja yer.....Soalan subjek lain tu ada la...

Malam ni bertimbun mesej masuk dalam fon aku...ni masa taip blog ni pun berlambak orang mesej pasal posting....almaklum la, aku ni dlu kuat sgt kat pejabat Fakulti....depa ingat aku kaunter pertanyaan ker....takper..ada pahalanya tolong kwan2...tapi kawan2 ingat aku tak..ada contoh terdekat la...huhuhuhu..len kali cerita...malam ni macam2 aku dapat mesej...belum sahih atau tak....

secara umumnya, yang pertama, pasal posting ni, ada kawan2 yang tanya btol ker posting 2010 dibekukan? Mane la aku tahu....aku bukan orang KPM....woooooo...kalo andaikata dibekukan, naya la bdk Pendidikan UKM...masa borang online dlu dah isi....pastu senat u mesyuarat lambat tuk bdk2 yang tamat pengajian..lewat 2ari rasanya dari tarikh tutup online...tanya KPM masa lepas konvo ari tuh, dia kater Bulan 10 tmuduga kembali..waaaaa....ni dah bulan 10..tak der aper2 pun....yang kasihan kat bdk2 biasiswa KPM la...depa ni trikat ngan KPM..aku PTPTN, so tak trikat la...so aku dah apply online MARA ari tuh..moga2 aku dapat ngajar MRSM..insyaAllah..doakan aku semoga berjaya....

Yang kedua sal DIPLI and KPLI...ni entah dari mane tanya btol ke jugak dibekukan...lagi haru aku nak jawab...aku tak pernah amik DIPLI and KPLI..so aku tak tahu...macam la aku ni Menteri Pelajaran Malaysia nak jawa semua...haduyai....macam2....

Yang ketiga sal posting bdk2 yang dah tmuduga ari tuh..bila nak posting....tmuduga dah..tapi kater lepas raya dapat posting....ni dah lepas raya..sekali lagi aku jadi bengong sekejap...mane la aku tahu cik n encik semua..aku yang ni pun tak temuduga..korang yang dah tmuduga tuh, g la tepon kpm tanya status anda..waaaaaaaaaaaa....macam2 la mesej malam nih..last skali, jawab tak jawab jer....

Ok la..dah banyak membebel....Harap2, dapat cepat posting...Aku nak ngajar MRSM....tak sabar nak bergelar cikgu yang sepenuhnya.....nak ada status....Assalamualaikum

1 comments:

Anonymous said...

ohh.. pasal lambat posting tu.. betul.. orang kpm sendiri cakap.. dan orang atas upsi pn cakap . tnc akademik zakaria kasa cakap.. nak tau lebih lanjut.. masuk upsikini.blogspot.com..
dan di ingatkan. isu beku posting.. smua bidang pendidikan kena... pasal mrsm plk.. emm..
lebih baik ko masuk je kpm.. lebih mencabar..;)