Pages

owh..Nooooooooooo!!!!!!!!!!

Entry kali ini nak menceritakan perkara yang mengejutkan yang telah berlaku pada hari ini... Peteng ini aku menerima banyak mesej dari pelajar ku. Mereka ini hari ini menghadapi peperiksaan akhir tahun tingkatan 4 bagi matapelajaran Kimia Kertas 2 [p2]. Tapi ni antara Sekolah Menengah Kebangsaan Zainab 1 Kota Bharu sahaja. Sekolah lain belum lagi menghadapi peperiksaan kimia.

Alkisahnya, antara pelajar2 yang mesej aku adalah Haniey, Inani, Bihah dan lain2. Mereka ini adalah pelajar ku dari Pusat Tuisyen Pakar Cawangan Pasir Hor. Peperiksaan Kimia P2 ari ni keluar sebijik cam soalan yang aku bagi kat mereka pada minggu akhir di Tuisyen baru ini. Niat di hati aku, aku wat soalan ini adalah sebagai latihan untuk perbincangan masa kelas tuisyen. Soalan tuh aku wat sdri. Hanya amik dari soalan2 tahun2 lepas dan soalan2 percubaan SPM 2009 dari setiap negeri. Memang aku wat ikut format peperiksaan siap dengan markah. Mereka tidak menyangka bahawa soalan aku buat untuk latihan ari tuh keluar sebijik cam soalan peperiksaan mereka hari ini. Kalo ada yang lain, sikit jer mereka kater. Tapi soalan esei memang sama.... Aku tak tengok ag soalan mereka. Tapi dapat tahu dari mereka sahaja. Aku pun tak percaya. Mereka pun tak percaya. Ada di antara mereka kater rugi tak belek semalam soalan yang aku kasi. Dan buat pengetahuan semua, soalan aku ni tersebar satu sekolah tuh. Aduyai

Peringatan. Apa yang cikgu buat soalan tu, adalah soalan yang mana cikgu buat SEMATA2 UNTUK LATIHAN kamu sekalian. BUKAN UNTUK SOALAN AKHIR TAHUN...Itu HANYA KEBETULAN SAHAJA....sebagai latihan persediaan kalian yang akan menempuhi peperiksaan. Lagipun, kalian ni baru 1st time menempuhi peperiksaan format SPM....Tahniah la kepada yang dapat menjawabnya. Takziah bagi yang tak dapat jawab... Hehehehe....Untuk KIMIA P1 dan KIMIA p3, serta BIO P1, P2,dan P3, soalan yang cikgu kasi ari tuh jugak sebagai latihan. Bukan soalan sebenar akhir tahun kalian.

Ok, assalamualaikum....

0 comments: