Pages

inSyaAllah ada balasannya....

Assalamualaikum wbt....

dah lama tak update blog...dengan kerja yang berlambak kat sekolah yang terpaksa disiapkan di rumah dan hal-hal rumah yang tunggang langgang....baru dua minggu duk sini, kacau bilau masalah dengan pelajar-pelajar disini...semalam seorang kena marah kat aku...geram sangat...kurang ajar sangat....satu masa aku menngking mamat tu sorang...tak padan dengan tingkatan 2..perangai mengalahkan benda yang tak sepatutnya aku gambarkan disini....tapi sib baik la time aku tengking tu tak keluar benda-benda dalam zoo...kalo tak lagi padan ko....

Hari ni bukak blog ni, lagi terkejut....kalo anda perasan shoutmix dalam blog ini telah dibuang..ini kerana ada orang menyalahgunakan blog ini untuk memfitnah dan juga memperkatakan hal-hal lucah yang tak sepatutnya dikeluarkan oleh seorang yang bergelar manusia dan mempunyai akal fikiran....menggunakan nama pena cikgu hensem dan admiey the sensei, mereka ini memburukkan penulis blog ini...biarlah,, siapa saya nak menghukum anda...

Tapi sebagai manusia yang waras, anda tak sepatutnya mengeluarkan kenyataan-kenyataan tersebut. Nama dah manusia...bukan haiwan...manusia yang di ciptakan oleh Allah dengan akal fikiran yang boleh membezakan apa yang betul dan apa yang salah. Berfikir la terelbih dahulu sebelum anda mengeluarkan ayat2 tersebut. Fikir apa kesan kepada orang yang difitnah..Fikir juga kepada diri sendiri... saya yakin, anda yang menulis di ruangan shoutmix yang memburukkan nama saya dan ingin menjatuhkan harga diri saya, insya Allah ada balasan dari Yang Maha Kuasa. saya tak tahu siapa anda.,... tapi jangan lupa Yang Melihat di atas sana... Melihat segala perbuatan anda setia detik yang berlalu.... Dan jangan lupa juga di kedua-dua belah bahu anda ada malaikat pencatat amalan baik dan buruk anda...Saya tak dapat la menghukum anda...Hanya Yang Maha Esa yang berhak....

Kalau anda seorang pelajar, insyaAllah, semua peringkat peperiksaan anda akan teruk...Cita-cita mahu 9A, insyaAllah anda tak akan dapat yang anda impikan... Kalo anda orang perseorangan, insyaAllah, hidup anda tak akan tenang... Walfitnatul Assyaddu Minal Khot [maaf sekiranya tersilap], yang bermaksud, memfitnah itu lebih keji dari perbuatan zina...so bayangkan apakah hukuman yang Allah berikan kepada orang berzina...ini apakah lagi yang lebih teruk dari zina...

Saya pun tak tahu la apa motifnya beliau menulis hal-hal tersebut... memalukan betul...kalo benar anda anak jantan, datang jer jumpa saya kalau tak puas hati dengan saya...jangan lepaskan perasaan yang bukan-bukan kat ruangan ini..saya bina blog ini bagi membantu pelajar2 saya...bukan untuk anda memfitnahkan saya...Kalo anda pelajar saya, saya tak halalkan semua ilmu saya terhadap anda... Bertaubat la wahai insan yang dimuliakan oleh Allah...masih belum terlambat untuk anda bertaubat..mohon maaf kepada Allah, saya selaku penulis blog ini dan seorang pelajar saya yang kamu fitnah tersebut....Tunjukkan diri, jangan berselindung di sebalik nama saya atau orang lain. Beranikan diri...jangan jadi pengecut.....

Maaf la membebel terlalu panjang..bukan geram.,.tapi nak menyedarkan anda sebagai seorang manusia yang mesti ada sifat-sifat seorang insa bukan seekor binatang...manusia yang dikurniakan akal untuk berfikir....Bertaubat la....Ingat, segala perbuatan anda direkodkan dalam buku amalan oleh 2 malaikat kiri kanan...dan jangan lupa setiap detik tingkah laku anda diperhatikan oleh Allah swt...

Assalamualaikum....

p/s: harap maaf, shoutmix saya, saya terpaksa buang untuk mengelakkan nama baik saya dan pelajar saya diaibkan...kalo anda ingin menghubungi saya, kontek je no telefon saya....sekian...

6 comments:

Hansyitake~ said...

Kesiannya cgu..
Kalu ble bnda2 gni la yang kte cuba nak elakkan..
Tapi ni la dunia it..kalu ad xpuas hati mula la wat nayo kokre..
Tak patut btul..
Pahtu, shoutmix tu mmg xltk trus la cgu??
Alaaa.... nmpaknya kena komen kat post je la...huhu..
Apa2pon, bnyak2 bersabar la cgu eh??
InsyaAllah oram tu dpt balasan yang stimpal ngn gpo hop dio wak...

aDmiEy KaMaRuDiN said...

erm, cikgu akan wat smula..tapi akan ambil masa la sket....cikgu sentiasa sabar..sebab tu cikgu alwyaz ceria..thanx hanis

Hansyitake~ said...

Sama2....
Cgu reko shoutmix hok ado sensor la..
Wak mno nk sabotaj, scara otomatik, xboleh...
Cgu tambah la bhn kmia mno2...
campur nge fizik etep...
kwa3.. :-D

Anonymous said...

cg, nk betul kn ayt yg cg tulis tuh cket. erm, bukan khot, tp qatl. mksd dy m'bunuh.. harapcg xkesah sy tgur neh.. thanks.

Cikgu Ije said...

sekolah menengah pening ng masalah disiplinnya. hmm.

xpe la chaom. do ur best! go go!!

aDmiEy KaMaRuDiN said...

bagus cadangan hanis..hahaha...erm to anynomous, thanx kerana betolkan....sma2 betolkan k...thanx ije