Pages

SeBuLan BeRlaLU....

28hb Januari 2010 genap sebulan aku bergelar pendidik..aku rasa dah macam lama sangat2....hahahaha...ye la dengan banyak nya keje yang diberikan.....tak menang tangan....so sekarang beban tugas dah beransur kurang...heehehehe....macam2 hal berlaku dalam masa sebulan ni...tapi bia la...tak nak citer,.....yang nak citer ari ni, ada dua perkara sahaja.....

Pertama, 19Hb Januari lalu, aku dpat sebiji Persona SE, kaler blue haze...sekian lama aku idamkan, baru skrg aku dpat...tapi, baru semalam aku dapat drive..coz kete tuh sebelum ni dua minggu duk umah kat KB...Family nak merasa..hahaha...its ok..my family rite? bukannya orang laen...semua dah naik kete aku...DBP2186 tuh dah sampai Pengakalan Kubur..Abe E-le n kak yana bawak ma n adik iqa g P.Kubur beli belah...semua sepupu2 aku pun dah naik....semalam 29hb abah, ma, iqa n ahmad datang Johor antar kete....depa smapai kul 3 petang....kena datang skolah aku dlu coz aku ngaja petang..hehehehe....tapi sib baik kawan serumah aku ada, dia yang tolong semua..thanx mat le....

Petang balik skolah kami sekeluarga g Giant Plentong...makan2 kat sana..balik tuh semua tido coz semua penat perjalanan yang sangat2 jauh...abah yang drive..dia tak nak kongsi drive ngan ma....huhuhuhuh...so ari ni masuk perkara kedua....

Perkara kedua, aku telah dilantik menjadi ketua penasihat kepada bola sepak L15....so, ari ni ada latihan pemilihan nak pilih pemain..g skolah, bwak kete baru, bawak iqa n ahmad....830 pagi sampai 10 pagi latihan...penyertaan yang mohon dekat ngan 100 orang...tapi td yang datang separuh jer..last2, pemilihan, hanya 30 orang shaja dipilih....sian gak kat diaorang..sampai nangis2....biasa la bdk2 f1 n f2..masih manja..betul x?....erm, tapi dalam 30 orang ni, aku akan pilih 20 orang sahaja tuk latihan seterusnya....huhuhuh.....tapi bila nak lawan daerah, aku pilih 11 yang terbaik sahaja....aku harap aku masih berlaku adil kepada mereka..jauh di sudut ati, aku kesian gak tadi..tapi nak wat camne....ada yang bernasib baik terpilih tuh bersyukur jer la...

Pas latihan, balik rehat...kul 5 antar family ke bandar JB..depa naik kete api jam 7 malam..tapi kena g awal...jem siot....huhuhuhuhu.....so sampai sana kami makan2 dlu...then tepat masa mereka naik kete api, aku pun balik la sorang diri...first time drive d johor sorang diri...masa antar td abah yang bawa kete...tapi, senang jer,,ada signboard, ikut ajer..akhirnya sampai dengan selamatnya di permas jaya...ala, 15 minit jer aku drive dari Jb..terkejut mak aku,..dia kata aku bawak laju...mana ada la....stakat 80 kmj jer,...tu pun jem lagi..hehehe..k la..sayonara..kalo sempat lagi, aku update blog ag nanti..bye

0 comments: