Pages

Pusing JB

huhuhuhu...actually 17 tahun dlu dah pusing JB nih....so kali ini dah besar dah...nak cerita sal semalam la....Banyak perubahan telah berlaku..masih di diingati, masa kecik dlu, aku, ma, abah, e-le, juju n umi masih mudxa ag time tu, kami dari Jb ke Singapore naik bas, kena naik bas, trun kat imigresen, cop pasport then kejar bas dalam JB sentral nak g singapore..dulu cam tu la...sekarang, semalam aku tngok, sungguh besar pejabat tuh,,tepi stesen kete api jb....dah tak der logo singapore kat JB sentral...huhuhuhu...sungguh ramai semalam yang keluar masuk dari imigresen tuh...ye la ari minggu orang jalan2...hahahha...ektelly, aku g pusing Jb semalam coz antar my family ke stesen kete api JB...nak balik kelantan..rujuk entry lepas....

sebelum naik kete api, oleh kerana kami bertolak awal jam 4 petang, menanti kete api jam 7 petang, so abah drive kete baru aku pusing JB...g pantai Lido...abah kata aku pernah sampai kat sini,.tapi, hahaha, lupa dah keadaan masa tuh,....tapi aku ingat gak yang mas dlu aku pernah ada kat pantai camni..tapi masa tu tak tahu nama...hahahahha...

Then lalu istana yang tepi masjid sultan abu bakar....nampak istana yang besar...nampak makam diraja...intai2 masih ramai kat makam diraja nih...rakyat jelata melawat Almarhum Sultan Iskandar yang mangkat seminggu lalu....Alfatihah buat Almarhum....

Lalu padang merdeka...aku nampak satu jam kuning....yang besar..aku ingat yang ni coz kat album kat umah ada gambar ni..gambar jam kuning nih..hehehe...masa aku kecik la....waa.nostalgia aku zaman kecik aku dah ilang..hehehe..takper, ektelli, abah suka aku dapat Jhr sebenarnya coz, dia selalu datang sni....ma pun suka aku dapat Johor..banyak kenangan disini....Dan kali ini giliran adik aku, iqa dan sepupu aku datang Johor..Ahmad anak Umi...Umi dia pernah datang dulu masa zaman anak dara...hahahaha...so iqa n ahmad dapat la jugak selongkar Johor..Iqa tak pernah datang sini...ari tuh sebulan ari tuh, dia datang antar aku, tapi tak pusing Jb coz tak der kete..so ni dah ada kete, alhamdulillah dia dapat pusing Jb...nanti aku nak pusing2 ag Jb coz aku nak explore JB nih..nanti kalo family aku datang lagi leh la aku bawak mereka jalan2..sayonara...

0 comments: