Pages

GERAM SESANGAT

Aku geram sangat dengan satu pusat tuisyen ni..ari tuh beria2 bagi kelas suruh aku mengajar pabila aku abis exam final sem ari tuh..so aku pun g je la ngajar..Kelas aku Biologi tingkatan 4...Pada hari Sabtu jam 230-330 petang, 330-430 petang dan 430-530 petang....selain dari itu gak aku jugak dapat kelas bio f4 malam selasa jam 830-930mlm dan 930-1030 malam. So bermula 9hb mei ari tuh aku start ngaja...dia cakap kelas ni kelas tetap aku...alih2 semalam, dia tak bagi dah yang kelas petang tuh..dia suh ngaja malam je dua kelas atas alasan bdk2 ramai komplen kater aku ngaja membuatkan diaorang tak faham...Apa la bengap sangat pengetua Pusat Tuisyen A (nama sengaja disorok) ni...ye la, kalo aku tak pandai ngaja, baik tak yah bagi jugak aku ngajar kelas malam tuh..coz kaedah aku ngajar sama jer..pelik tol ni pertama kali orang komplen aku kate tak reti ngaja...coz sblom ni ramai je bdk2 ni suka cara aku ngajar. Bdk2 yang tuisyen ngan aku kat selangor pun suka cara aku ngajar. siap suh posting kat selangor ag nanti...mak bapak pun puji coz anak2 depa selalu meningkat markah exam...tapi bila kat kelantan ni...cam sial lak kat Pusat Tuisyen A ni..geram tol...korang nak tau tak, dia ganti aku ngan kelas SCN darjah 4..dah la aku tak pandai ngaja bdk2 kecik...ye la bdk skolah rendah ni susah nak ajar coz dia kena pengukuhan yang tinggi berbanding ngan bdk skolah menengah...eeeiiiiii geram wes..

2ari lepas, Pusat Tuisyen P suruh aku g ngajar ganti untuk petang sabtu, aku cakap tak boleh coz aku ngajar petang sabtu kat Pusat Tuisyen A...last2 smalam dia tak bagi dah kelas tuh, so melepas dah aku rezeki kat Pusat Tuisyen P...Pagi smalam aku ganti kat Pusat Tuisyen M lak, Pusat Tuisyen M mintak aku ganti tuk kelas SCN F4 n F5 pada pagi sabtu, tapi aku kater tak leh coz aku dah di suruh ngaja ganti sementara tuk SCN darjah4 di Pusat Tuisyen A...Pagi td aku g ngaja kat Pusat Tuisyen A, dia kate dah ada cikgu yang akan ngaja SCN darjah4...eeiii geram tol..dah la aku sampai kat sane.,,tak bgitau kat aku lak tuh..geram sgt..nak menangis rasanya..tebal muka2...so melepas la rezeki aku kat Pusat Tuisyen M yang mintak aku ngajar tuh...

bia je la....aku geram sangat2, aku lepas ni kalo Pusat Tuisyen A tepon suh g ganti ag, aku malas nak layan...bia je la tak dapat duit pun..senang2 dia je..ingat aku ni bola ker...so, kat Pusat Tuisyen A ni aku nak kekalkan kerja ngaja yang malam slasa tu jer...kalo lepas ni dia tak bagi kelas kat aku..tak pe la..aku tak der mood dah nak ngajar kat sana...

tp heran jugak, bagaimana leh dikatakan cara aku ngajar smpai bdk2 komplen kater aku buat mereka tak paham...kat Pusat Tuisyen M ada je bdk2 mintak suh aku ngaja intensif pada mereka...sama je kaedah aku ngajar...tap aku ada target la kat PT A ni ada satu kelas petang sabtu yang mana bdk2 sombong...aku nak bergurau sket pun tak leh..serius manjang...cam tak ceria kelas kalo tak bergurau...ye la depa bdk2 skolah tersohor satu malaysia..ye la, skolah dia pernah menghasilkan pelajar terbaik malaysia tahu lepas dalam SPM...tu yang poyo tuh...kelas2 lain ok jer bergurau ngan aku...so bdk2 yang komplen tuh, pelajaran anda dengan saya, saya tak berkati sepanjang anda belajar dengan saya.harap maaf...

6 comments:

~JeN jEn~ said...

ish2...sian kat ko

xpela,bdk2 2 gak y rugi
ske ati je komplen ko xreti ngaja

aDmiEy KaMaRuDiN said...

tapi tu la wes..geram ya amat sgt...

Cikgu Ije said...

sabar je la chaom oi.. jgn jadi bola ye.

Anonymous said...

nk tyer pusat tuisyen M dan P tu tuisyen ape? saya nk mngajar tuisyen

Anonymous said...

I came across this blog while writing a resignation letter.

Wow oh wow. To this date, he still uses same excuses in 2009. God Bless you.