Pages

KeRja o KeRja....

Sudah lama aku tak menghadap blog aku ni....nampaknya target 2 post sehari tidak berjaya...maaf buat semua...ini kerana ketiadaan talian sesawang di rumah ku...moga faham apa yang berlaku...huhuhuhu...Alhamdulillah, tamat je pengajian, aku pulang ke kampung dan ada kerja yang menantiku...10hb April ari tuh, pengetua Pusat Tuisyen Al-Amin telefon ku untuk bagi tawaran mengajar...so aku terima...Balik jer 6hb mei kat kampung, terus aku pegi jumpa dia..Alhamdulillah akhirnya aku di beri peluang untuk berkhidmat untuk mengajar di Pusat Tuisyen dia...Aku bersyukur sgt dengan rezeki ini...Yang best aku dapat ajar subjek aku iaitu Biologi...aku berkongsi ngan sorang lagi guru perempuan....aku ajar pelajar tingkatan 4 manakala cikgu tu ajar yang tingkatan lima...Kat Pusat Tuisyen ni, bukan satu kelas jer yang amik bio...seingat aku la, yang aku mengajar, bio yang tingkatan 4 ada 3kelas pada petang sabtu jam 230-330,330-430, dan 430-530..tu la masa aku...pastu ada malam yang ari selasa jam 830-930 dan 930-1030. tu baru yang tingkatan 4. yang tingkatan lima pun sama..tpi cikgu tu la mengajar...tak kan aku nak bolot semua? iye tak?...tapi aku masih nak cari kerja lain lagi untuk tampung masa tanam anggur nih sebelum posting...dah isi borang KGSK (kumpulan guru simpanan kebangsaan) tapi tyak di panggil lagi...takpe la...tunggu la dulu...beberapa pusat tuisyen lain pun aku dah mohon.... tapi kena tunggu la dulu...tapi ia tak akan berlanjutan, sekiranya bulan 6 ni masih tak der keja ag, selain Pusat Tuisyen Al-Amin, aku nak mohon jadi pensyarah / tutor sambilan je la di PTPL Kb ke, OUM Kb ker atau lain...asal dapat keje dan duit sudah...huhuhu..ok lah..Assalamualaikum...

0 comments: