Pages

Diari Konvokesyen 2009...Part 2 & Selamat Berpuasa....

18 Ogos 2009

Pagi ni, sekitar kam 9pagi, aku, abah aku, ma aku, adik pompuan aku dan sepupu ku bertolak dari umah makcik aku di ampang ke UKM...Tujuan ari nih adalah menghantar jubah, amik skrol ijazah, amik gmbar yang ditempah semalam (17hb) then nak g jalan2 ke tapak pesta konvokesyen di Dewan Gemilang, UKM....

Kami bertolak dengan menaiki bas RapidKL bernombor U29 dengan harga tiket dewasa RM2 untuk sehala seorang..Kanak2 RM1 seorang...Naik bas nih, nak ke Stesen Star LRT ampang...setiba di Stesen LRT, aku beli tiket dari ampang ke Tasik Selatan.. So, naik la kami LRT tersebut. Dari ampang, kami kena tukar train dekat stesen Chan Sow Lin...Nak wat camne, ni la kenderaan aku sepanjang duk ulang alik dari UKM ke ampang dlu...sekarang pun, naik ag coz, tak der kete nak bawak family nak g UKM...Abang aku keje...Berbalik cerita tadi, sesampai sahaja LRT ke Tasik Selatan, kami menaikinya dan terus ke stesen Tasik Selatan. Disini, kalu nak g UKM, kena naik lak komuter KTMB....Beli la tiket komuter. sambil tunggu Komuter sampai, sepupu ku, abahku n adik ku bergambar ngan itik buncit warna biru (maaf, gambar tak dpat upload lagi). Ala, maskot Sunway lagoon tuh...So, train dah smapai, kami naik la komuter tersebut ke UKM...Sampai di stesen UKM, kami naik teksi, kerana kesian kat abah aku la. Dia mudah penat...Orang tua. Biasa la tuh. Kita pun nanti camtu gak...

Dengan tambang RM5 satu teksi, kami ke UKM. Trun di pos pengawal pintu utama UKM dekat depan DECTAR...Masa tuh jam 1130 pagi...Sidang 7 (FSSK) tak keluar ag.. So, aku n adik aku nak bergambar la kat main gate tuh. Coz, semalam tak sempat. Abah n mak aku tak nak ikut. Depa g canselori, makan kat kafe kat situ. So, aku dan adik aku la bergambar. Jumpa la jugak kawan2 aku. Rosma ada, tie ada, bal pun ada. tapi maaf ye kawan, saya tak dapat tangkap gambar ngan korang. Sempat sekeping jer ngan korang ari tuh....aku ngan adik ku, sempat la tangkap 5 6 keping gambar. Lepas tuh, kami ke canselori, tangkap gambar kat yang ada logo UKM yang besar tuh. selesai, aku bawak adik aku ke mak aku kat kafe kat bwah. bia depa makan la dlu. Aku lak bergegas kembali ke DECTAR tuk antar jubah coz, lagi 45minit kaunter nak ditutup. Selesai urusan disana, aku kembali ke canselori tuk amik skrol di bahagian akademik tingkat 4. Sempat jumpa yana, zam, halim n wife dia. Selesai disana, aku trun kembali ke ground floor tempat ma aku. sebelum smpai kat depa, aku g amik gambar studio yang tempah semalam. dan amik jugak gambar yang atas stage. yang atas stage tak der frame. Dapat la saiz 11R, 8R 2keping dan sekeping saiz 5R. Juga CD. Dibawah ni aku upload satu jer dlu gambar tersebut.

After semua dah selesai, aku ke emak aku, depa pun dah siap makan. Kami naik ke atas kembali, keluar dari canselori kendian berjalan ke tapak pesta. So, berjalan la kami, dari canselori, ke Kolej Dato' Onn, kendian, sempat tunjuk tangga kolej aku (Kolej Ibu Zain) yang terletak diatas bukit, tangganya leh dikatakan tangga batu cave. Nak turun senang, nak naik susah. Tu la cabaran zaman aku tak der kenderaan dlu masa nak g kuliah. Tu belum masalah bas lambat yang menyebabkan aku terpaksa jalan kaki ke Fakulti Pendidikan yang jauhnya lebih kuran 1.5km. So, kami lintasi KDO dan KIZ td. Sampai di pondok bas Kolej rahim Kajai (KRK), abah aku dah penat. Adoi. sian kat dia. Waima, pesta tuh dah nak dekat dah. Pondok tu lak, duk sebelah stadium, stadium lak sebelah tapak pesta. tp kesian la kat abah aku, kami brenti aje kat pondok tuh tahan teksi balik ajer. kempunan aku nak ke pesta tu. So, tahun ni tak jumpa dah pesta konvo...huhuhuhu...So balik ajer ke stesen komuter UKM, abah aku ajak g masjid india. dia nak beli CD hindustan. Terus cergas bila aku iakan ajer. huhuhu...so beli la tiket ke bank Negara, jalan kaki sket, kendian masuk Jalan Tunku Abdul Rahman, smpai la kat masjid india. tapi singgah minum air jap. dah dahaga. After that, g kedai jual cd. Beli la cite amitabh bachan 2cerita. After that g kat gerai2, mak aku beli beg tangan, adik aku pun sma. Abah aku beli kotak rokok, aku lak beli bantal peluk tuk spupu ku yang sambut besday 19hb. Sepupu perempuan aku beli kipas 2keping tuk adik dia dan umi dia. Jugak dibeli jam tangan adiah ari jadi abang dia. pastu, balik, tunggu bas Rapid KL U29, terus balik. Smpai kat umah, solat, makan n rehat.

So, untuk 18hb, tu ajer ceritanya. nanti, episod ketiga, insyaAllah aku post esok. ni tatapan buat semua. gambar dibawah semasa amik ijazah dari Tuanku Canselor. Kasut kotor coz, masuk lumpur mase bratur.

Selamat berpuasa jugak aku ucapkan sempena bulan Ramadhan ni. Selamat Bersahur dan selmat berbuka nanti. Moga kita perbanyakkan ibadah dibulan puasa ini. Assalamualaikum....



To be continued.....

2 comments:

Cikgu Ije said...

kasut bakpo selut tuh? haha

aDmiEy KaMaRuDiN said...

pagi tuh, rumput basoh nge embun...bdk2 pompuan lak pakai kasut tumit tinggi, masuk dalam tanoh...bilo akak kasut gak, naik la tanoh..abis la kasut2 ore lain keno selut.....sedey aku....tok dhe nok lap skit