Pages

Wala Weh...Busuk Lor....

Adui...Ni mungkin cerita lucu...mungkin juga cerita sakit ati...Tadi, jam 8.15 malam aku sampai kat Pusat Tuisyen Al-Amin Kubang Kerian...Lepas park kereta bapak aku depan kedai jual ayam sembelih tuh, aku keluar la dari kereta...Buat pengetahuan semua...Kedai ni, sebelah ngan Pusat Tuisyen....Sebaik sahaja keluar dari kereta, aku lock kunci dan aku terus jalan ke arah kedai tuh..Depan kedai tuh ada parit....Parit tu dah ditutup...So dah kira kaki lima la...so, aku jalan la, tanpa aku perasan, kaki ku sebelah kiri terpeleok dalam lubang kaki lima tuh...walamak, dalam tuh ada air sisa sembelih ayam dan bulu2 nya...adui, busuk la....abis seluar aku...aku pun gi la basuh dalam toilet pelajar kat bawah sebelum naik ke kelas..adui...sakit ati pun ada...coz, dah basah seluar, tak selesa...Masuk kelas, dah bersih dah seluar dan kaki tuh....cuma basah jer la..sib baik ada ekon, kering la sket....nasib baik tak busuk...Sian la nanti kat pelajar kalo busuk...adoyai...so, aku kongsi la cerita ni ngan pelajar coz depa duk tanya..rupa2nya, antara diaorang, pernah terpercik terus di belakang tubuh...abis tbuh bau air tuh...adoi..harap2 lepas ni berhati2 la...bye...

0 comments: