Pages

Diari Konvokesyen 2009...Part 3

19 Ogos 2009

Pagi 19 Ogos, ma aku ajak g jalan2 sekitar KL, nak beli buah tangan tuk anak2 sdara kat kampung...Nak Jukebox, kedai kasut.....Abah, ma aku larang g. Coz, dia mudah penat..hehehehe..so, abah ditinggalkan kat umah....Kami naik teksi dari umah kami (Merdeka Villa Ampang) ke LRT star Ampang. Kami naik teksi la murah sket coz, meter hanya bayar RM4 tuk satu kete. kalo naik bas, kena RM2 seorang. Kami lak 3dewasa, satu kanak2. So lebih baik jimat. Sampai di Stesen LRT star, kami naik train dan trun di stesen Masjid Jamek. Dari sini, kami ke Jukebox yang kat masjid india. Dekat sket. Adik aku pilih selipar coz, selipar dia ptus masa nak naik teksi td. Ma aku lak beli selipar tuk kak, dan adik mimi. Selain dari itu, anak Cik Ira lak, ma beli selipar tuk Nina, noya dan Kimi. 2orang kakak dia, ma tak beli coz, depa berdua dah besar, tak reti pilih coz takut tak berkenan....

Dari masjid jamek, kami ke Central Market. Tengok2....then ke kedai aksesori bdk2 pompuan. Masuk tengok jer...bukan beli pun..wahahahaha...then g stesen putra LRT (stesen pasar seni), beli tiket trun di masjid jamek. Then beli lak tiket LRT star dari masjid jamek ke ampang. Sampai di ampang, tahan teksi dan balik. itu shaja yang berlaku pada 19hb Ogos. Coz malam nanti, kami kena balik kampung dah...huhuhuhuh...

Petang tuh lak, abang aku tepon tiket tak beli ag, dia bz kesana kesini kerja dia seharian ini. so, kater setuju dicapai, kami balik pagi esok 20hb Ogos 2009....So, malam tuh, Abe ele n kak yana amik kami kat umah mok nik. Tapi, kak yana nak mandi jap coz dia pegang mayat tadi kat hospital (dia ni jururawat)..Mayat bdk umo 4tahun. Doktor suspek mati kerana H1N1...so dia mandi skejap. then balim umah dia di Gombak... Selamat tinggal Ampang...moga kita berjumpa lagi....tapi, sebelum balik umah, singgah di Medan selera manjirila kot, tak ingat tempat..depa nak makan dlu...aku pun makan gak..hahahaha...then pas makan, g pasar larut malam danau kota...shopping skan lor, barang murah..paling tinggi harga RM10..mak aku beli beg tangan, adik aku beli beg galas, abah aku beli beg pakaian, aku beli beg enset, sepupu ku beli beg duit tuk dia dan adik dia.....abe ele beli topi tuk dia dan juju...ala, semua tu dalam harga RM5-RM10 jer tuk satu item...then pusing2, jumpa gerai patung bear, kak yana singgah beli upin dan ipin. dia beli sepasang, dan beli lagi sepasang tuk kami. Aku nak gantung kat kete Myvi baru aku nanti...heheheheh....

balik, tengok astro prima cite singapura dilanggar todak, abis jam 230pagi, kendian tido....

20 Ogos 2009

Pagi jam sekitar jam 8pagi, kami bertolak dari umah abe ele, kak yana tak ikut, tak muat kete...hehehehe...Sampai di terminal intrakota (greenwood), kami makan pagi, dan after that, abis makan, kami tunggu bas...bas sampai jam 915pagi, dan kami naik bas dan pulang ke KB....Terima kasih semua sepanjang kami berada disana...UKM, moga kita berjumpa lagi..InsyaAllah..sedey gak, 4tahun duk KL dan UKM ni...bila la pulak nak datang...Ya Allah, insyaAllah dengan rezekiMu, aku dapat posting area2 sini....

Sekian sahaja diari konvokesyen aku...moga kita berjumpa lagi..Assalamualaikum....

8 comments:

Cikgu Ije said...

diam2 dih amik myvi. bilo aku leh naik keto baru?

aDmiEy KaMaRuDiN said...

hish...nati la dlu..tok g beli ag la..dalam perancangan baru...entah jadi atau tidak...mu naik hok pipah dlu la...dio ado doh tuh baru beli....

boboiz said...

dah konvo yek..tahniah yek...byk dapat bunga..?

aDmiEy KaMaRuDiN said...

sapo ni boboiz?....pepun, thanx....dapat la dua jambak....

DaliaLiyana said...

congarates dah konvo..teringt akak time2 akak dulu..:)

aDmiEy KaMaRuDiN said...

thanx akak...tapi akak ni sape ek....huhuhuhu...

Faten Hanani said...

salam~..
first of all,wanna say..
congratulations,cikgu!!..
pahtu,ngaja molep..

last but not least~,
goOd luck!!..