Pages

Mengajar Di Bulan Puasa.....

Assalamualaikum....salam sejahtera....huhuhuhu, kali nak cerita lak pengalaman mengajar di bulan puasa...Ni la first time aku ngaja di bulan puasa... ni pun bukan ngajar sekolah ag...baru ngajar tuisyen...huhuhuhu...

Alkisahnya, kita berpuasa pada 22hb Ogos 2009. Maknanya 22hb tu ari sabtu..seperti biasa aku ada kelas tuisyen di Pusat Tuisyen Pakar di Telipot jam 1030 pagi until 12 tgh hari...pagi, kira ok aper ngajar...hehehehe...

23hb Ogos ari ahad, tak der kelas ari ni...bosan ya amat...tak der keje nak wat....duk mengadap tv jer....kalo tak der citer, mengadap laptop...dengan pelbagai aktvti...bosan mengadap laptop, aku kembali dengan mengadap tv...adoi...

24 Ogos 2009, ari isnin, aku g mengajar umah zukrina di beris kubur besar....dalam perjalanan jam 9pg lebih2, aku menerima panggilan dari Cikgu Zaid...atas moto lak tuh....petang nanti jam lima petang ade kelas katernya....satu jam sahaja...bio ting 4...klas malam yang sebelum ni 2jam dijadikan sejam sahaj di bulan puasa...aku g la ngajar petang tuh...adoiya, pelajar2 semua mengantuk dan letih..tambah2han lagi bio lak kelas akhir....aku sdri pun letih menengoknya...nak wat camne....sabar je la...sampaikan tak der mood nak ngajar petang tuh...tapi aku gagahi jugak dengan menghabiskan sukatan chapetr 7 tuh....pepehal, depa terima la jugak 50% ajaran aku ari tuh....

25 Ogos 2009, sekali lagi pagi jam 9 ader kelas dengan zukrina.....2jam dari jam 9pg-11 pagi...kelas pagi ok jer...tak letih...seronok la jugak...huhuhuhuhuhuhu...petang ader kelas di Telipot...jam 230petang till 4.00 petang...adoiya, sekali lagi kehadiran mengecewakan..yer la waktu petang...nak wat camne kan..aku tak salahkan depa pun...normal la tuh....hanya 3orang shaja yang hadir kelas bio petang tuh.,....


26 Ogos 2009, jam 830 pagi ader klas bio di Telipot...alhamdulillah, ramai yang datang...aku jara bab 7 ari ni...7.1-7.2...ok, pelajar dpat menerima dengan sebaiknya...manakala jam 1030 pagi ader kelas bio f4 di pasir hor...cawangan utama pusat tuisyen pakar....pun aku ngajar bab yang sma tuk selaraskan sukatan...huhuhuhu..petang tak der kelas...


ari ni jam 1030 pagi, ader kelas di Pasir Hor, kelas kimia tingkatan 4...aku mulakan bab 6 electrochemistry....abiskan 6.1-6.4.....dan adakan perbincangan....esok aku habiskan bab ini....yer la, nak kejar bab coz, depa ni exam akhir bulan 10 nanti.....petang kelas, aku batalkan coz, dapat panggilan dari zukrina yang sepatutnya ader kelas ari ni...datuk dia masuk hospital....so, kira kensel jer la....semoga datuk zukrina kembali pulih.....

itu sahja yang berlaku sepanjan seminggu puasa.....banyak ragamnya...hiihihihihihi....assalamualaikum....


0 comments: