Pages

Banjir o Banjir....

Pagi td sekitar jam 815pagi aku mula bertolak untuk pergi mengajar di Pusat Tuisyen Pakar [Pasir Hor]....Seperti biasa la aku akan melalui jalan SK Kubang Kerian 1...Ujan lak dari malam lagi...so kira kat jalan sekolah tuh dah limpah air atas jalan...Parit tak dapat tampung kelimpahan...tapi ok la lagi...boleh la lalu lagi jalan tuh....

Jam 1230 tengah hari, aku tamat waktu mengajar, so balik pun mesti la ikut jalan tadi...Dah la kat depan Pusat Tuisyen Pakar tuh jem...Tapi takper....pandai cilok walaupun dengan kereta...hahahahahaha.....gelak aku bila aku dapat potong kete nissan sunny...Dah pandai sangat men mesej dalam kete..sampai kete depan tak der dia tak leh perasan...so apa lagi, aku masuk je la...hahahahaha....

Tadi jam jalan dari pasir hor ke lundang jem...May be air naik kot..tu yang cam semut tuh..... So pulang tadi, jalan raya depan Masjid Kubang Kerian pun limpah gak....May be air dari sekolah tadi tak leh nak g dah...tapi aku tetap berdegil..Gelenyar sangat nak balik kok tuh...padahal aku ada jalan alternatif...hahahahaha....Tapi takper la, dah ada kete je lalu jalan sekolah tuh....tapi bila turn aku..ayark, berat nya nak bawak kete...air laju...dalam lak tuh....Nak masuk simpang jalan ke umah aku kat tepi umah villa baniaz tuh, aku nak putar stereng, punya la berat...sib baik tak langgar mat moto td...ingat tayar sangkut sampah...tapi, upanya stereng tayar aku berat ngan air...aiyo...lampu bateri naik...tak cukup bateri la tuh...so bila dah lepasi halangan tuh, dapat la pulang dengan selamatnya...sib baik tak der aper2 pada kete wira mak aku...hehhehe...bila la aku dapat Persona SE ni...lambatnya....ok..adios...

0 comments: