Pages

Hari Sebelum Ke Johor

Hari ini, hari yang dapat aku enjoy sebelum kaki ku melangkah ke Johor mulai malam esok....Pagi tadi ngajar untuk hari terakhir di Pusat Tuisyen Midani Kubang kerian.... Hari last untuk aku mengajar Bio form 5 dan science form 3.... Banyak kenangan yang aku kumpul sepanjang mengajar disini.... Bermula dengan pengenalan dengan kerani nama Kak Ayu sehingga la Kak Ayu berhenti dan ganti ngan Kak Za... Dengan bos yang open minded cikgu Salim.... Terima kasih sudi menerima diri ini sebagai guru di Pusat Tuisyen ini.... Dalam tuisyen ini, ramai anak-anak didik yang memang menyayangi ku... Zukrina, Ainie, dan lain-lain..terima kasih sudi menjadi anak didik cikgu....cikgu sayang korang...korang sporting..leh wat gurau senda..hahahha...insyaAllah kita jumpa lagi..selalu la kontek2 cikgu yer nanti....

Petang lepas solat jumaat, g Kota Bharu, membeli belah....sementara sale masih ada...hehehe...beli la sehelai baju...nak beli banyak, gaji tak dapat lagi...heheheheh.....beli warna ijau...coz nak padankan dengan tie yang ratih (SMK Panji) beri time befday ari tuh..huhuhuhuhuhuhuhu.....so, beli sehelai,...esok g kb lak, beli sluar dan lain...tadi g bei keperluan peribadi la dlu...cam syampu, sabun dan lain-lain....pakaian esok2 la...tadi jugak beli hadiah buat kak long, kak na, kak ra dan kak na Pusat Tuisyen Pakar coz, esok ari last ngajar kat Tuisyen Pakar...huhuhuhuhuh..sedeynya nak tinggalkan pakar...banyak sumbangan yang diberikan pada aku spanjang berkhidmat disitu....

petang area jam 6, bawak kak dan iqa jalan-jalan pusing kampung...esok tak akan dah..coz esok nak ngemas2 dah....

Jam 830 malam, janji kuar ngan my beloved Friends... Hafeez Hariri dan Muhafiz....ni member dari zaman skolah lagi.....so, sebelum g johor, kami celebrate kat Pizza hut kubang kerian tadi....Aku nak nangis tadi time Hafeez pelok aku tdi.... tapi aku tak nangis pun...aku tahan jer air mata tadi..malu la nanti....hahaha....sedeynya nak berpisah pulak....bila la pulak ketemu korang....bila dah keje ni, mesti dah bz.... tapi dah janji tadi..kalo free, datang la melawat Johor...huhuhuhu...after that, balik umah, dapat mesej dari Hafeez...mesej ucapan terima kasih dan ucapan semoga menjadi pendidik yang berjaya....Ni baru terburai air mata aku..tadi tahan..ni baru keluar...ye la, kawan aku yang aku sayang.....terimbau segala kenangan bersama masa di skolah dulu.... dia pun nak abis dah pengajian...dulu amik Farmasi stahun kay uSM, pastu tukar amik Kejuruteraan Elektrik pun kat USM...so ada lagi satu sem...so pasni akan join grup kerjaya la pulak....

ni aku update blog untuk hari ini...esok nak kuar ngan students kat PTP makan KFC....esok cerita lagi sebelum berlepas ke Johor.....Adios.....

2 comments:

aFiFah said...

sdih lak aku bc.shahroom,wuteva idop perlu diteruskn.duit sgalanya kt dunia ni & jgn lupa seimbangkn dgn akhirat.esk,bila melangkah kaki ke johor.mulaknla semangat & azam baru.smoga anda beroleh kejayaan.tahniah skali lg.ameen!

aDmiEy KaMaRuDiN said...

hahaha..jgn sedey2...keh aku jerik keh..thanx pipah...mu leh gaji blanja aku..mu dulu tuh leh gaji