Pages

keCewa ya aMat...

Semalam aku mengajar Biologi di satu pusat tuisyen tuh...Jam 830-930 malam tuk kelas semua budak2 perempuan...Alhamdulillah...Baik2 semua...Respon pun ada...kalo tak paham diaorang akan tanya..Terima kasih Tasnim, Azmira, Nik, Nana, Fadilah, Mariam dan Dini...

Tiba jam 930 malam aku mula tukar kelas untuk kelas yang satu lagi. Kelas ni aku rasa sangat2 kecewa smalam. Bising ya amat. Sebelum ni, bising jugak, tapi aku leh ag ngaja, ada yang tak paham akan tanya kembali.. Tapi Ya Allah, sangat2 kecewa la aku. Dah la tajuk semalam Mekanisma Fotosintesis. Aku tau, tajuk ni susah kerana kena ingat persamaan kimia. Tapi kalo dah tak paham tu wat la cara tak paham. Bukan nya nak tanya kembali kalo tak paham, malah buat bising. sakit ati dengan budak lelaki yang di belakang dua orang tuh...Nak kate bengong, tak der la pulak bengong. Ye la, dah amik bio tuh maknanya budak pandai, tapi apsal la sangat tak respek cikgu mengaja kat depan n rakan2 lain yang sedang ikuti pengajaran semalam.

Kelas ni kelas campur. Ada laki dan ada perempuan. Perempuan tak der masalah walaupun ada la 2 3 orang yang tak berapa nak paham ag. Tapi at least diaorang bagi la jugak perhatian. Budak2 lelaki yang kat depan lak, sian aku tengok. Monyok semacam. Sib baik la ada 2 3 orang semalam suh aku ajar semula secara ringkas walaupun orang lain dah balik. Bdk2 lain dah balik, tenang, tinggal la 2 3 orang nih. Alhamdulillah ada jugak yang respek nak terima ilmu dari aku. Thanx ya Khairi, Aqil, Aini. Semoga kalian di permudahkan urusan menerima ilmu dari guru2.

Aku bukannya apa, aku rasa kecewa kerana aku rasakan tergugat apabila orang tak respek aku masa aku ngaja. Pepun, aku harap, next week tak berlaku lagi. Kalo la berlaku lagi, aku terpaksa la guna kuasa veto aku, membebel dan marah bdk2 nih.

4 comments:

Zaty Syarafina said...

denda je budak2 tu...jgn bg muka...hehe...

aDmiEy KaMaRuDiN said...

tak leh nak denda tu la...coz, nanti depa komplen...last2 aku yang kena sound ngan pengetua...pengetua dia ni pentingkan kuantiti buakn kualiti..ko bayangkanlah, ada 26 kelas setiap hari dan setiap malam.satu kelas dah 15 orang student. tp terpaksa sabar je la..tapi tak per, siap la depa skali ag, apa nak jadi, biakan jadi. aku nak membebel jugak pasnih..huhuhuhuh

Team Joran UKM said...

cari kpla pengat lu la..gn pendekatan lemah lembut...gud lak...rajin mu shah..ngaja dah..hehehehe

aDmiEy KaMaRuDiN said...

kepala pengat tu aku tau doh la..2 ekor tuh jah...huhuhu...aku kan rajin..aku ni kalo tok ngajar, sero po ore gilo mu tau x...