Pages

SeRiK DaH aKu PaSNi...

Wahahaha...tadi, masa tunggu baiki enset tepi Mydin Kota Bharu, aku usha2 la tengok cd-cd cetak romapk depan suermarket Pantai Timur...Masa tuh dekat jam 530 petang dah....Petang2 gini, banyak jer gerai jual cd cetak rompak. Pelanggan pun ramai. Kaum2 ibu ada, bapak2 ada, anak2 pun ada. Aku ni dah lama tak beli cd coz duk asyik ngadap astro jer. So cam dah penuh tengok tv dah. Tapi, tadi tergerak nak beli CD cite Harry Potter Half Blood Prince...Past berkenan lak ngan Kompilasi Ice Age 1,2 and 3. So aku beli la dua cite ni. Semua sekali RM 18....so aku bayar la.

Kemudian, aku g gerai sebelah. Tengok ada kompilasi Harry Potter dari episod 1-6, ingat nak tukar n beli yang kompilasi, sedang asyik belek membelek, tuan kedai lari lintang pukang. Semua tuan kedai. Aku kebingungan dan tertanya. Lagi pulak, masa tuh, pelanggan pun ada yang cabut dari situ. Aku pun terus ikut jejak langkah mereka semua berjalan dengan selajunya cam tak cukup tanah. Sampai kat moto yang aku parking tepi mydin tuh, aiiiyoooo... Pihak penguasa la...orang KDNKK atau polis la kot...takpun MPKB...ye la depa tak pakai seragam. Depa pakai baju biasa jer...Adui, sib baik aku cepat tadi. Kalo tak, ngan aku kena cekup. Sian la mak den kalo aku kena lokap wes. Abis kerjaya aku. Lepas ni, serik dah aku nak beli. Baek aku donload la. Takpun tunggu ajer dalam tv. Bia lambat asal selamat...


2 comments:

~JeN jEn~ said...

moral of da story...jgn bli cd cetak rompak
tp aku pn bli gak...hahaha

aDmiEy KaMaRuDiN said...

hahahha....same jer kite...save bajet...nak beli mahal2 nanti keje la