Pages

Pusat Tuisyen Pakar caw. Telipot

Pagi ini, kelas Chemistry form 4 berjalan lancar di Pusat Tuisyen Pakar cawangan Telipot. Alhamdulillah. Hanya perbincangan subtopic 3.1 untill subtopic 3.4 sahaja. Melibatkan pengiraan sahaja. Kelas ini amat ceria. Saya sukakannya. Boleh berinteraksi dengan baik. Banyak cerita dapat dikongsikan bersama. Para pelajar dari pelbagai sekolah amat mesra dan senang untuk berinteraksi.

Cuma yang sedikit terkilan adalah, tajuk2 ini susah untuk difahami. Senang untuk saya fahami tapi susah untuk di ajarkan. Ini kerana soalan nya amatlah susah untuk difahami. Kadang2 maksud yang diberikan adalah berlainan dari aper yang kita paham. Tadi pun pelajar tidak faham bagaimana nak jawab soalan. Tapi isi pengajaran alhamdulillah faham. Tak dapat 100% faham pun tak per. Ambik 50% pun tak per. Huhuhuhu....Ini petua pensyarah matrikulasi ku dulu, tak paham 100% pun takper, asalkan 50% paham baguslah tuh. Hehehehe. Soalan bab ini dia berbelit2 sikit. So, kita terpaksa ambil masa untuk ekstrak soalan dan terjemahkan kepada apa yang dia perlukan. Maka dengan itu, saya harap, student teruskan wat latihan2 ini yang dari buku2 lain. Moga dapat memantapkan lagi skill pemahaman dan pengiraan anda.

Overall, cikgu suka kalian semua. sayang semua. Moga kalian dipermudahkan urusan pembelajran kalian. Amin.

1 comments:

Anonymous said...

salam.saudara admiey,,nak tanye,,mcm sy ni bleh x kalu nk wat part time ngajar kat pusat tuisyen pakar tu?sy baru je grad ijazah dalam bidang pertanian.tolong reply ye.tq.