Pages

KeRinDuaN

Sejak putus kasih beberapa bulan yang lalu, aku pada mulanya tidak la berasa kesunyian. Aku nekad yang aku tidak mahu bercinta lagi buat sementara waktu. Rehat untuk tenangkan diri tentang masalah ini. Bermuhasabah diri sendiri.

Dalam 3 bulan usia perpisahan, mungkin ada kawan-kawanku cuba kenalkan beberapa kawan mereka, tapi aku masih tidak berminat untuk bercinta lagi. Siap ada yang tunjukkan gambar, ciri-ciri dan lain2. Tapi masa tu aku hanya mendengar sahaja. Tidak ambil pusing pun.

Tapi, sejak cuti bulan mei, aku mula rasa kerinduan. Rasa kesunyian. Orang lain, teman2 ku sudah berpunya. Tinggal aku sahaj yang terkontang-kanting. Bulan pertama cuti, aku tak rasa apa2 pun. Tapi sejak dua menjak, aku sekali lagi di 'approach' oleh teman ku agar aku try usha teman yang pernah dulu dia cuba kenalkan. Aku cuba hindarkan. Tapi, entah mengapa hati serasa tidak tenang. Sentiasa berdegup tatkala minda ini melayarkan muka si dia. Mula terasa kerinduan. Tapi aku takut, aku segan. Aku takut kalo aku direjek. Aku segan kerana, aku malu dengannya. Kang, kena rejek, naya aku. Malu aku...Hahahaha...

Nasihat dari teman ku, agar cuba belajar ambil hati si dia, cuba ada rasa 'take care' terhadap dia. Tapi, entah la, aku nak buat, tapi aku segan....Cuba mesej2 buat kawan. Hehehe...Tapi bia la dulu. Aku tak bersedia lagi untuk cuba tekel dia walaupun aku suka terhadap si dia. Aku tengok dari jauh la. Tapi dekat di hati.

Aku memang seorang lelaki. Memang seseorang lelaki itu kena berani. Berani dalam segala2nya. Tapi entah mengapa, untuk hal ini aku kecut. Bukan aku sorang. Ramai lagi lelaki di luar sana...Tapi bia la dlu, bia aku kumpul kekuatan terlebih dahulu. Moga Allah membantu dalam usaha yang diredhai olehNya ini. Assalamualaikum...

4 comments:

Zaty Syarafina said...

wah!!! biar btul wei..sape org tu,adakah aku kenal?jeng3x..pe2pun,aku doakan smoga ko berjaya ek! jgn lupe heboh kt ktorg bile dh berjaya..hik3...

aDmiEy KaMaRuDiN said...

ade jer kenal...hihihihi...tapi malas nak bagitau ag..takut rejected jer....hehehehehe...

Anonymous said...

wah2.. siapakh prmpuan btuah 2.. tahniah2.. alhamdulilah, tbukak jgk hati kwn ku ini utk bcinta.. amin.. ^_^ ~dr.nurul infuture~

aDmiEy KaMaRuDiN said...

lama nurul tak dengar berita....