Pages

PertenGahan MingGu YanG iNdah

Alhamdulillah... Ari ni hari rabu. Yakni, sudah hari ke-4 untuk minggu yang baru pada minggu ini. Alhamdulillah semua berjalan dengan lancar sekali. Ari Ahad biasa la duk kat umah. Tiada kelas tuisyen dalam jadual aku pada hari ini. Hari isnin pun sama. Cuma hari isnin ni aku kutip sampah n sapu sampah di halaman rumah. Ye la, tengok daun2 pokok jatuh banyak sangat. So, aku sapu aje pakai pengokok sampoh...huhuhu...Pokok2 bunga dalam pasu lak nampak kering garing, so aku pun dengan rajinnya, g la siram. Pas siram, aku g la bakar daun2 sampah yang aku sapu td. Selang 10 minit, hujan turun dengan lebatnya. Ingatkan tak hujan. Ye la, gelap2 biasa2 ajer. Tapi tak per la, yang penting, sampah tuh dah habis di bakar. Tapi aku rasa cam membazir air jer coz aku dah siram pokok bunga. Kalu tahu nak ujan tadi aku tak siram. Huhuhuhuhuhu

Selasa, Menteri Besar Kelantan Umum Cuti Umum bagi seluruh negeri Kelantan bagi PilihanRaya Kecil Dun Manik Urai. Ah, gasak la. Tak kira la sape menang, asalkan ada kebaikan sudah. Aku tak pentingkan sangat politik ni.. Pepun tahniah pada parti yang menang. So, ari ni ari cuti, semalam dapa panggilan dari Zuqrina, salah seorang pelajar Pusat Tuisyen Midani, mintak aku ke rumahnya pada jam 10pagi - 12 tgh hari tuk wat home tutor. So pagi semalam aku g la. Alhamdulillah, pengajaran aku dapat difahami olehnya. Malam lak ada kelas kat Pusat Tuisyen Al-Amin. Alhamdulillah, kelas semalam tak bising seperti sebelum2 ni. 2 orang pelajar tuh dah tak datang. Ntah la. Brenti kot. Ada pelajar baru, dari SMS Machang Kelantan. Dia keluar dar sekolah tuh dan mohon tuk sekolah di daerah KB bagi menemani ibu nya yang seorang diri. Ayahnya pensyarah di UIA pahang, abang2 keje d KL. so dia nak teman ibu nya yang keseorangan. Dia mintak aku ajar la masa kawan2 lain ngah wat soalan coz dia langsung tak belajar agi chapter 6. Alhamdulillah, ajaran ku dapat diterima dengan baik dan jayanya di fahami.

Cuma aku terkilan 2 perkara ajer. Dekat whiteboard fotostat bahan pengajaran, tertulis "sila hantar bahan pengajaran awal untuk difotostat". Aku dah hantar bahan2 tuk aku fotostat pada hari sebelumnya. Tapi, aku g ke kelas semlam, ingat dah siap fotostat, rupanya tak wat pun agi. Sedih aku. yang kedua wat aku sedey, aku mohon agar bahan itu di stapler, tapi tak wat jugak. Dah la last week aku fotostat bahan, muka surat 1 dan 2 duk depan belakang, Bukan jadi turutan muka surat, dia fotostat muka surat 1 depan di belakang muka surat 3. Sedih tul. Camne la nak suh bahan pengajaran berkualiti. Sebelum ni, pengetua dia kater, wat nota elok2 cikgu shahroom, agar senang plajar fahami. Aku dah wat lawa2 dah. Tapi bila sampai waktu fotostat, gini jadinya. Semalam pelajar komplen bahan lewat siap. Yang kedua, tak stapler kertas. Habis berterabur. Tak cekap langsung. Ni la bila dah terlalu ramai dan banyak. Kalu dah hantar awal tuh, fotostat awal2 la. jgn nantikan hari cikgu nak guna baru nak fotostat. Ape nak jadi la. So, bila tahap kualiti yang akan terhasil disini. tapi yang pelik, kuantiti pulak bertambah.

Petang tadi masa tgk sekar, dapat panggilan dari Pusat Tuisyen Pakar. Dia mohon agar aku ganti kelas Bio Form 4 kat Telipot Malam nanti. Esok lak kat Cawangan Pasir Hor. ganti cikgu yang ayah dia meninggal ari tuh. Alhamdulillah rezeki aku lagi. leh la wat bekal tuk konvo nanti. Huhuhuhu...

Pepun, harap2 minggu ini berakhir dengan kegembiraan. bak kater amy mastura. Heppi....huhuhuhuhu

0 comments: